Parkos
user
Toggle Navigation

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Velkommen til Parkos Helpcenter

Emner

Find dit svar; Lav en ny reservation

90% af vores kunder finder et svar her

Jeg har ikke modtaget en bekræftelsesmail, hvad skal jeg gøre?

Når du har foretaget en reservation, vil du modtage en bekræftelsesmail til den e-mailadresse, du indtastede under reservationsprocessen. Hvis du ikke har modtaget din bekræftelsesmail inden for 15 minutter, bedes du gøre følgende:

  • Tjek din spam-boks for at være sikker. Er bekræftelsesmailen ikke i din spam-boks? Du kan sende den igen til dig selv ved at klikke på følgende link:
  • Hvis du stadig ikke har modtaget din bekræftelsesmail, kan du kontakte vores kundeservice i vores åbningstid.
  • Du kan printe og administrere din booking ved at logge ind på din Parkos-konto på vores hjemmeside. Indtast din e-mailadresse og dit bookingnummer, og klik på 'Log ind'.

I bekræftelsesmailen kan du finde en oversigt over dine reservationsoplysninger og parkeringspladsens kontaktoplysninger. Den bekræfter, at parkeringshuset har modtaget din booking, og at der er reserveret en parkeringsplads til dig. Desuden kan du finde en rutevejledning til parkeringspladsen eller mødestedet (hvis du har booket parkeringsservice) i denne e-mail.

Vis venligst din e-mail med bookingbekræftelsen ved check-in på parkeringspladsen.

 

Sidst opdateret: februar 2024

 

Hvilket hjemrejsetidspunkt skal jeg angive for min reservation?

Når du angiver dit hjemrejsetidspunkt, bedes du indtaste det forventede hjemrejsetidspunkt for dit fly, som angivet på din flybillet. 

Mange af vores partnere beder dig om at kontakte dem, så snart du har hentet din bagage. Det kan du gøre via telefonnummeret i din bekræftelsesmail. De vil give dig yderligere oplysninger om shuttle eller valet afhentningsstedet.

Kender du ikke flytiderne endnu? Det er ikke noget problem! Tjek denne artikel for mere information.

 

Sidst opdateret: februar 2024

Hvilket ankomsttidspunkt skal jeg angive for min reservation?

Når du angiver dit ankomsttidspunkt, bedes du angive det tidspunkt, du forventer at ankomme til parkeringspladsen i tilfælde af shuttle-parkering eller det tidspunkt, du forventer at ankomme til lufthavnen, når du har en reservation med parkeringsservice.

Vi anbefaler altid, at du ankommer mindst 2,5 timer før det tidspunkt, hvor du skal tjekke ind til dit fly i lufthavnen. Men dobbelttjek altid den ankomsttid, flyselskabet foreslår, og planlæg din ankomsttid derefter.

Kender du ikke flytiderne endnu? Det er ikke noget problem. Tjek denne article for mere information.

 

Sidst opdateret: februar 2024

Hvordan kan jeg bruge min rabatkode?

Hvis du vil bruge din Parkos-rabatkode under check-out, skal du kopiere og indsætte rabatkoden i det felt, der vises, når du klikker på den blå tekst 'Har du en voucher? Du kan finde den ved siden af eller under bookingformularen i prisoversigten for din booking.  Vouchere er kun gyldige for bookinger, der er betalt på forhånd online. 

Hvis du booker fra en computer, vises denne boks i øverste højre hjørne. Når du booker fra en smartphone, finder du denne boks på reservationsformularen under navnet på parkeringspladsen og oversigten over din booking.

Hvis du har foretaget en reservation med betalingsmetoden 'på stedet' og stadig ønsker at bruge voucheren, anbefaler vi, at du annullerer din reservation og foretager en ny reservation med en onlinebetaling på vores hjemmeside.

Bemærk venligst! Parkos-værdikuponer kan kun bruges i henhold til de vilkår og betingelser, der er angivet i den e-mail, der indeholder rabatkoden.  

 

Sidst opdateret: februar 2024

Hvornår modtager jeg min bekræftelsesmail?

Hvis du allerede har gennemført din reservation og betaling, men endnu ikke har modtaget en bekræftelsesmail, anbefaler vi dig at følge følgende trin:

  1. Kontroller, om din e-mail er havnet i din spam-mappe
  2. Kontroller, om din mailboks lagerkapacitet er nået
  3. Kontroller, om du ved et uheld har indtastet en forkert e-mailadresse

Hvis du ikke modtager bekræftelsesmailen inden for 10 minutter, skal du følge procedurerne beskrevet i denne artikel. Hvis du stadig ikke kan finde eller modtage din bekræftelsesmail, skal du kontakte vores kundeservice, og vi vil med glæde hjælpe dig.

 


Sidst opdateret: maj 2023

Sådan udfylder du reservationsformularen

I de følgende trin vil detaljerne i reservationsformularen blive forklaret.

Dine rejseoplysninger

I den første del af reservationsformularen er rejsedatoer og -tidspunkt normalt allerede hentet fra din første parkeringssøgning. Hvis du ønsker at foretage en standardreservation, bedes du vælge rejse til "fritid". Hvis du ønsker at foretage en reservation til en forretningsrejse, skal du vælge "forretningsrejse". I tilfælde af en forretningsrejse kan du inkludere relevante virksomhedsoplysninger i dette afsnit.

Dine oplysninger

I dette afsnit vil du blive bedt om at indtaste dine personlige oplysninger. Her er det især vigtigt, at du udfylder den korrekte e-mailadresse, da det er den e-mailadresse, som bekræftelsesmailen bliver sendt til, når bookingen er gennemført.

Oplysninger om køretøjet

I dette afsnit skal du indtaste det antal personer, du ankommer med til parkeringspladsen. Dette er vigtigt for parkeringspladsen, da de har brug for at vide, hvor mange personer de har plads til i shuttleturen. Hvis det kun er muligt at indtaste et maksimum på 2-4 personer, kan det betyde, at du skal tilføje flere personer i afsnittet 'ekstra service' mod et mindre gebyr, eller at det ikke er muligt at transportere flere personer til lufthavnen for den specifikke parkering. Desuden bliver du bedt om at indtaste din nummerplade og bilmodel. Det er vigtigt, da nogle selvparkerende parkeringspladser har et indgangssystem med nummerpladegenkendelse. Derudover er det lettere for parkeringsmedarbejderne at genkende din bil under udleveringen, hvis bilmodel og nummer er kendt.

Ekstra produkter

I begyndelsen af sektionen med ekstra produkter finder du muligheden for at booke 'Base-, Standard- og Premium-pakken'. Pakkerne adskiller sig med hensyn til ekstra tjenester, ændrings- og afbestillingspolitikker. Yderligere information om de forskellige pakker kan findes her. Andre ekstra services, som kan bookes i denne sektion, er f.eks. børnesæder, rengøring af bilen og andet. Gebyret for de(n) valgte ekstra service(r) vil automatisk blive lagt til dine samlede bookingomkostninger.

Betalingsmetoder

I den sidste sektion skal du vælge, hvilken betalingsmetode du vil bruge til at betale for reservationen. Vær opmærksom på, at ikke alle parkeringspladser tilbyder de samme betalingsmuligheder. Du kan finde flere oplysninger om betalingsmetoder her.

For at afslutte din reservation skal du blot sætte kryds i de to bokse under betalingsmetoderne og klikke på den orange knap "Gennemfør reservation". Derefter vil du blive ført til betalingsprocessen og modtage din bekræftelsesmail.

 

Sidst opdateret: Juni 2023

Hvilket ankomst- & afrejsetidspunkt skal jeg indtaste i reservationsformularen?

Dine ankomst- og hjemkomsttider er meget vigtige informationer for vores parkeringspartnere, så de kan organisere den bedst mulige transport eller afhentning til lufthavnen for dig. 

Ankomsttid

Når du foretager en reservation på vores hjemmeside, beder vi dig om at udfylde det tidspunkt, du regner med at ankomme til parkeringspladsen på, hvis du skal bruge en shuttlebus, eller ankomsttidspunkt til lufthavnen i tilfælde af valetparkering. 

Hvis du vil gøre brug af shuttlebus, anbefaler vi, at du ankommer til parkeringspladsen mindst 2,5 timer før din flyafgang. Hvis du vil gøre brug af valetparkering, anbefaler vi, at du ankommer med bilen til det aftalte overdragelsessted mindst 30-45 minutter før du skal tjekke ind i lufthavnen. 

Vi tilråder dog også, at du altid tjekker den ankomsttid, som dit flyselskab anbefaler og tilpasser din ankomst herefter.

Afrejsetid

Når det gælder din hjemkomst, beder vi dig om at angive, hvornår dit fly præcist skal lande. Du kan se det på din flybillet. Mange af vores partnere vil så bede dig om at kontakte dem, når du har afhentet din bagage, på det telefonnummer, der står i din bekræftelse. I den samtale vil parkeringsudbyderen give dig yderligere information om shuttlebussen, eller hvor du skal afhente din bil (i tilfælde af valetparkering).

Du finder detaljeret information om, hvordan du afleverer og afhenter din bil i din bookingbekræftelse.

 

 

Sidst opdateret: marts 2023

Hvordan bruger man en Parkos voucher?

Hvis du har modtaget en Parkos voucher via e-mail og gerne vil bruge den, skal du vælge et af parkeringstilbuddene på vores hjemmeside. Når du har valgt din parkeringsplads, skal du kopiere og indsætte din voucherkode i den boks, der vises, når du klikker på den blå tekst "Har du en voucher?". Hvis du ikke kan finde boksen, kan du finde yderligere information i denne artikel.

Hvis du har foretaget en reservation med betalingsmetoden "på stedet" og stadig ønsker at bruge voucheren, anbefaler vi, at du annullerer din reservation og foretager en ny reservation med onlinebetaling på vores hjemmeside.

Bemærk venligst! Parkos-værdikuponer kan kun bruges i henhold til de vilkår og betingelser, der er angivet i den e-mail, der indeholder rabatkoden. Desuden er vouchere kun gyldige til bookinger, der er betalt online.


Sidst opdateret: juni 2023

Hvordan kan jeg bruge Parkos Friend-rabatten

Det har aldrig været nemmere at finde billig parkering! Brug vores Parkos Friend-rabatprogram og spar 7.50 € på din næste reservation!

Med rabatprogrammet får du 7,50 € af Parkos for hver ven, der booker via dit personlige link og gør brug af parkeringspladsen. Når deres rejse er afsluttet, fratrækkes beløbet på din næste reservation, mens dine venner får 5% rabat på deres reservation.

Sådan fungerer det:

  • Inviter dine venner til at bruge Parkos ved at dele dit personlige link med dem. Du kan linket finde på din Parkos-konto (link)
  • Dine venner skal bruge dit link til at reservere deres parkeringsplads
  • Når dine venner kommer tilbage fra deres rejse, får du en rabat på 7,50 € på din næste reservation. Dine venner vil få refunderet 5% direkte på den konto, hvorfra de har betalt deres reservation

Gå ind på din Parkos-konto, og begynd at dele dit link nu!

 

 

Sidst opdateret: Januar 2023

Hvordan bookes Park, Sleep & Fly-servicen (1 nat + parkering)?

Park, Sleep & Fly-servicen* er en meget bekvemmelig ydelse, der gør muligt for dig at spare tid ved at booke både hotelværelse og en parkeringsplads på et sted, der er til at betale. 

Når du foretager din reservation, indtaster du dato og tidspunkt for den ønskede ankomst til hotellet og dato og tidspunkt for din hjemkomst. I din Parkos-reservering bedes om flynumrene for både udrejse og hjemrejse(eller destinationen for din rejse og hvor du rejser hjem fra), da shuttlebus-udbyderen skal arrangere din transfer til og fra lufthavnen.

Herefter udfylder du bare resten af dine personlige oplysninger i bookingformularen og foretager reservationen. Du modtager derefter en bookingbekræftelse på e-mail. Du bedes medbringe bekræftelsen på din ankomst- og afgangsdag. 

* Du kan se om denne service er mulig for din lufthavn ved at vælge filteret ”Tjenester”.

 

 

Sidst opdateret: marts 2023

Reservation via telefon eller e-mail

Reservationer via Parkos kan kun foretages på vores hjemmeside. Vi modtager ingen reservationer via kundeservice på telefon eller e-mail. Dette skyldes, at vores udbud af ledige pladser og priser automatisk opdateres i vores system. Derudover skyldes det også hensyn til persondatalovgivningen vedrørende betaling af din reservation.

Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du foretager en reservation, i artiklen "Sådan foretager du en reservation".

 

 

Sidste opdatering: Januar 2023

Hvad kan jeg gøre, hvis onlinebetalingen ikke accepteres?

Hos Parkos kan du enten betale for din parkeringsplads online eller kontant på stedet. Når du har valgt den ønskede parkeringsplads, kan du se hvilke betalingsmetoder der modtages.

I tilfælde af online betaling, kan du betale direkte, når din booking er afsluttet. Du kan vælge at betale med PayPal, kreditkort, hævekort eller andre muligheder. 

Vær opmærksom på, at din booking først er gældende, når du har modtaget en bekræftelse på e-mail. Du kan finde mere information om det her.

Mislykkes betalingen, kan det skyldes en af følgende grunde:

  • Ikke alle oplysninger er udfyldt korrekt. Sørg for, at alle felter i bookingformularen er udfyldt
  • Du har prøvet at reservere på din smartphone. Lykkes det ikke at foretage en booking, så anbefaler vi, at du prøver igen på din PC, laptop eller tablet. Du kan også prøve at bruge en anden browser
  • Problemet er relateret til det brugte kort. Det er muligt, at problemet er relateret til kortet eller kontoen, der blev brugt, da bookingen blev foretaget. Du har måske ikke mere kredit, eller der er ændret noget i sikkerhedsindstillingerne for online betalinger. I det tilfælde anbefaler vi, at du kontakter din kortudsteder eller bank for yderligere hjælp

Virker bookingen ikke?

Er det stadigvæk ikke muligt at foretage en booking, anbefaler vi, at du vælger en anden betalingsmetode. Du kan filtre betalingsmetoderne på sammenligningssiden. Her kan du vælge kun at vise de udbydere, der modtager kontant betaling på stedet.

Er betalingen lykkedes, modtager du en bekræftelse på e-mail inden for et par minutter.

 

Sidst opdateret: juni 2023

Sådan modtager du bookingbekræftelsen

Når en booking er gennemført, modtager du en automatisk bekræftelse på e-mail til den e-mailadresse, du har angivet. Når du har modtaget bekræftelsen, er parkeringspladsen reserveret til dig.

Hvis du ikke modtager en bekræftelse på e-mail inden for 10 minutter, skal du følge retningslinjerne beskrevet i denne artikel.

Du finder alle dine rejseoplysninger i bookingbekræftelsen. Du bedes medbringe din bekræftelsesmail på afrejsedagen.

 

 

Sidst opdateret: Januar 2023

Er det muligt at parkere med en varevogn eller en autocamper?

Hvis du rejser med en varevogn, en minivan, en autocamper eller noget andet, der er større end en bil, kan du altid finde relevante oplysninger på vores websted ved at klikke på knappen "Flere oplysninger". Derudover kan du se, om der er et ekstra gebyr for størrelsen af din parkeringsplads.

Nogle gange er det muligt at vælge muligheden "Parkering for minibus" i reservationsformularen. Hvis der skal betales et ekstra gebyr direkte på stedet for det overdimensionerede køretøj, vil det blive angivet på vores hjemmeside.

 

Sidst opdateret: maj 2023

Til hvilken Milan-Malpensa lufthavnsterminal er der shuttlebusservice?

Parkos samarbejder med to shuttlebusservicer i Milan-Malpensa-lufthavnen, som kan transportere dig til både Terminal 1 og Terminal 2.

Men ikke alle parkeringsudbydere betjener begge terminaler. Derfor anbefaler vi, at du tjekker det på vores hjemmeside ved at klikke på det blå link med ”Mere information”. Her finder du information om, hvilken terminal din parkeringsudbyders shuttlebus kører til. På informationssiden giver vi også en indikation om, hvor lang tid det tager at nå frem til Terminal 1 og Terminal 2 med shuttlebus.

 

Sidst opdateret: juni 2023

Hvor meget koster en parkeringsplads?

Hvis du gerne vil vide mere om prisen for parkeringspladser i en bestemt lufthavn, kan du blot gå ind på Parkos' websted, vælge lufthavnen og indtaste dine rejsedatoer. Vores websted vil automatisk sortere alle parkeringsmulighederne efter pris, hvor de mest omkostningseffektive muligheder vises først. Hvis du vil præcisere din søgning yderligere, kan du bruge de filtre, der findes på websiden.

Vi anbefaler kraftigt, at du booker forud for dine rejsedatoer, især i spidsbelastningsperioder som f.eks. ferier, for at sikre tilgængelighed og drage fordel af de mest fordelagtige priser.

Du skal ikke vente til sidste øjeblik med at reservere en parkeringsplads. Jo tidligere du booker, jo mere sparer du!

 

Sidst opdateret: maj 2023

Flytidspunkter ukendt

Du kender ikke dine nøjagtige flytider endnu, men vil gerne reservere din parkeringsplads allerede nu? Selv om du ikke kender dine flyoplysninger endnu, kan du stadig foretage en reservation på vores Parkos-websted.

I dette tilfælde kan du blot indtaste tidspunktet for din forventede ankomst til parkeringspladsen og ankomsttidspunktet for dit returfly. Det er dog meget vigtigt, at du ændrer din reservation, så snart du kender din flyvetid. Dette vil give parkeringspladsen mulighed for at forberede personalet ordentligt på din ankomst.

Det er vigtigt at bemærke, at priserne på vores websted kan ændre sig. Vi kan derfor ikke garantere, at prisen på din reservation ikke ændres, mens du foretager justeringer.

 

Sidst opdateret: maj 2023

Flyoplysninger ukendt

Dine flyoplysninger er endnu ukendte, men du vil stadig gerne reservere en parkeringsplads. Når du booker hos os, kan du blot udfylde navnet på afgangs- og ankomstlufthavnen i stedet for flynummeret.

Så snart du har et flynummer, beder vi dig om at tilføje det til dine reservationsoplysninger ved at ændre i din reservation. Du kan selv gøre det via linket i din bekræftelsesmail.

 

 

Sidst opdateret: Juni 2023

Hvornår skal jeg booke min parkeringsplads?

Når du sammenligner parkeringstilbud på vores hjemmeside, kan du se, hvilke parkeringsudbydere der har ledige pladser på den ønskede dato og det ønskede tidspunkt. Nogle af vores udbydere accepterer endda reservationer, der foretages op til tre timer før din ankomst.

For at sikre, at du får den bedste pris og parkeringsplads, anbefaler vi altid, at du booker din parkeringsplads på forhånd. Vi anbefaler, at du booker din parkeringsplads mindst to dage i forvejen, da nogle parkeringsudbydere måske allerede er fuldt bookede. I spidsbelastningsperioder, f.eks. på helligdage, anbefaler vi, at du booker din parkeringsplads mindst tre dage i forvejen.

 

 

Sidste opdatering: Juni 2023

Sådan foretager du en reservation

Hos Parkos kan du nemt reservere en billig og garanteret parkeringsplads hos en af vores mange parkeringsudbydere.

For at reservere en parkeringsplads på Parkos’ hjemmeside, skal du blot vælge din afrejselufthavn, udfylde dine rejsedatoer og klikke på den orange knap "Find en parkeringsplads". Du vil blive sendt videre til vores parkeringssammenligningsside, der viser dig alle tilgængelige parkeringspladser i den periode, hvor du rejser. Sammenligningssiden vil også vise dig alle aktuelle priser på vores parkeringstilbud.

Nu kan du vælge det tilbud, der passer bedst til dig, ved at bruge de filtre, som du finder øverst på siden. Du kan filtrere resultaterne, f.eks. efter indendørs- og udendørs parkering eller efter shuttleservice og valetparkering. Når du har valgt en udbyder, bliver du bedt om at indtaste dine personlige data i bookingformularen. Når du har gennemført din booking med succes, modtager du en bekræftelse på e-mail inden for få minutter. Her finder du alle oplysninger om din parkeringsplads og din reservation samt en bekræftelse af din ankomst- og afrejsedato.

Det er vigtigt, at du medbringer bookingbekræftelsen, når du ankommer til parkeringspladsen. Hvis du ikke har modtaget den efter din reservation, foreslår vi, at du følger den procedure, der er beskrevet her.

Du kan også ændre eller annullere din reservation fra din bookingbekræftelse op til 24 timer før din afrejsedato.

 


Sidste opdatering: februar 2023

Kan jeg vise bookingbekræftelsen til parkeringspladsen på min telefon?

Når du har booket hos Parkos, får du tilsendt en bekræftelsesmail, som vi anbefaler, at du printer ud og fremviser ved ankomst til parkeringspladsen. Hvis det ikke er muligt for dig at printe bekræftelsesmailen, kan du også vise den til parkeringspladsen på din bærbare computer, tablet eller mobiltelefon. Bekræftelsesmailen fungerer som bevis for din reservation over for parkeringsudbyderen.

 

Sidst opdateret: juni 2023

Jeg ved ikke, om min booking var vellykket

Når en booking er gennemført, vil du modtage en automatisk bekræftelsesmail med dit reservationsnummer. Når du har modtaget bekræftelsen, er der automatisk reserveret en parkeringsplads til dig. Hvis du ikke modtager bekræftelsesmailen inden for 10 minutter, skal du følge de procedurer, der er beskrevet i denne artikel.

Hvis du ikke kan gennemføre din reservation, bedes du kontrollere, om alle data er indtastet korrekt, og om alle felter er udfyldt. Vi anbefaler altid, at du foretager din booking fra en stationær eller bærbar computer. Ellers kan du prøve at bruge en anden browser. Hvis det ikke virker, kan du prøve at bruge en anden computer. Du kan også prøve at vælge en anden betalingsmetode, hvis det er muligt, såsom 'Betaling på stedet'. Problemet kan være relateret til den betalingsmetode, du har valgt.

 

Sidst opdateret: Juni 2023

Kan jeg booke en parkeringsplads til flere biler på én gang?

Via vores hjemmeside er det muligt at booke den samme parkeringsplads til mere end én bil på samme tid.

Når du foretager reservationen, skal du først og fremmest udfylde rejseoplysningerne i online-reservationsformularen med dine personlige oplysninger. Under dine oplysninger finder du linket ''Tilføj et andet køretøj''. Ved at klikke på det, kan du udfylde detaljerne for det andet køretøj for maksimalt ni biler. Hver bil får sit eget reservationsnummer, så der vil aldrig være to biler nævnt i en bekræftelsesmail.

Bemærk: Hvis du angiver et andet navn og en anden e-mailadresse for den ekstra bil, vil bekræftelsesmailen blive sendt til den e-mailadresse, du har angivet for den anden bil.

 

Sidst opdateret: Juni 2023

Har du ikke fundet det rigtige svar?

Kontakt venligst en af vores medarbejdere

Ring til os

lukket

Send os en e-mail

Svar inden for 24 timer

support@parkos.dk
Vi er her for at hjælpe dig!
faq.cs-team-picture