Parkos
user
Toggle Navigation

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Velkommen til Parkos Helpcenter

Emner

Find dit svar; Lav en ny reservation

90% af vores kunder finder et svar her

Jeg har ikke modtaget en bekræftelsesmail, hvad skal jeg gøre?

Når du har foretaget en reservation, vil du modtage en bekræftelsesmail til den e-mailadresse, du indtastede under reservationsprocessen. Hvis du ikke har modtaget din bekræftelsesmail inden for 15 minutter, bedes du gøre følgende:

  • Tjek din spam-boks for at være sikker. Er bekræftelsesmailen ikke i din spam-boks? Du kan sende den igen til dig selv ved at klikke på følgende link:
  • Hvis du stadig ikke har modtaget din bekræftelsesmail, kan du kontakte vores kundeservice i vores åbningstid.
  • Du kan printe og administrere din booking ved at logge ind på din Parkos-konto på vores hjemmeside. Indtast din e-mailadresse og dit bookingnummer, og klik på 'Log ind'.

I bekræftelsesmailen kan du finde en oversigt over dine reservationsoplysninger og parkeringspladsens kontaktoplysninger. Den bekræfter, at parkeringshuset har modtaget din booking, og at der er reserveret en parkeringsplads til dig. Desuden kan du finde en rutevejledning til parkeringspladsen eller mødestedet (hvis du har booket parkeringsservice) i denne e-mail.

Vis venligst din e-mail med bookingbekræftelsen ved check-in på parkeringspladsen.

 

Sidst opdateret: februar 2024

 

Hvilket hjemrejsetidspunkt skal jeg angive for min reservation?

Når du angiver dit hjemrejsetidspunkt, bedes du indtaste det forventede hjemrejsetidspunkt for dit fly, som angivet på din flybillet. 

Mange af vores partnere beder dig om at kontakte dem, så snart du har hentet din bagage. Det kan du gøre via telefonnummeret i din bekræftelsesmail. De vil give dig yderligere oplysninger om shuttle eller valet afhentningsstedet.

Kender du ikke flytiderne endnu? Det er ikke noget problem! Tjek denne artikel for mere information.

 

Sidst opdateret: februar 2024

Hvilket ankomsttidspunkt skal jeg angive for min reservation?

Når du angiver dit ankomsttidspunkt, bedes du angive det tidspunkt, du forventer at ankomme til parkeringspladsen i tilfælde af shuttle-parkering eller det tidspunkt, du forventer at ankomme til lufthavnen, når du har en reservation med parkeringsservice.

Vi anbefaler altid, at du ankommer mindst 2,5 timer før det tidspunkt, hvor du skal tjekke ind til dit fly i lufthavnen. Men dobbelttjek altid den ankomsttid, flyselskabet foreslår, og planlæg din ankomsttid derefter.

Kender du ikke flytiderne endnu? Det er ikke noget problem. Tjek denne article for mere information.

 

Sidst opdateret: februar 2024

Hvordan kan jeg bruge min rabatkode?

Hvis du vil bruge din Parkos-rabatkode under check-out, skal du kopiere og indsætte rabatkoden i det felt, der vises, når du klikker på den blå tekst 'Har du en voucher? Du kan finde den ved siden af eller under bookingformularen i prisoversigten for din booking.  Vouchere er kun gyldige for bookinger, der er betalt på forhånd online. 

Hvis du booker fra en computer, vises denne boks i øverste højre hjørne. Når du booker fra en smartphone, finder du denne boks på reservationsformularen under navnet på parkeringspladsen og oversigten over din booking.

Hvis du har foretaget en reservation med betalingsmetoden 'på stedet' og stadig ønsker at bruge voucheren, anbefaler vi, at du annullerer din reservation og foretager en ny reservation med en onlinebetaling på vores hjemmeside.

Bemærk venligst! Parkos-værdikuponer kan kun bruges i henhold til de vilkår og betingelser, der er angivet i den e-mail, der indeholder rabatkoden.  

 

Sidst opdateret: februar 2024

Hvornår modtager jeg min bekræftelsesmail?

Inden for få sekunder efter at du har gennemført din booking, modtager du en bekræftelsesmail på den e-mailadresse, du brugte i bookingformularen.

Hvis du ikke har modtaget din bekræftelsesmail inden for 10 til 30 minutter, bedes du følge nedenstående trin:

  1. Tjek, om bekræftelsesmailen er havnet i spam-mappen.
  2. Tjek, om kapaciteten i din postkasse er nået
  3. Tjek, om du ved et uheld har indtastet den forkerte e-mailadresse

Hvis du ikke har modtaget bekræftelsen, skal du følge de procedurer, der er beskrevet i denne artikel. Hvis du stadig ikke har modtaget din bekræftelsesmail, bedes du kontakte vores kundesupport via telefon, e-mail eller chat for at få en hurtig løsning.

 

Sidst opdateret: Marts 2024

Hvilke ekstra services kan jeg inkludere i min booking?

De fleste af vores parkeringspartnere tilbyder en række ekstra services, som du kan inkludere i din reservation. F.eks. bilvask, mulighed for at beholde dine nøgler, eller at få udleveret børnesæder.

Hvis du vil vide mere om de ekstra tjenester, skal du klikke på linket 'Mere information' under navnet på den parkeringsplads, du er interesseret i, eller vælge dem direkte i online-reservationsformularen under kategorien 'Ekstra produkter'.

Nedenfor finder du nogle af de mest populære tjenester, som du kan inkludere i din reservation:

Bilvask service

Få din bil tilbage skinnende og ren efter din tur!

Behold dine nøgler service

Tag dine bilnøgler med dig under din rejse.

Barnesæde

Forudbestil et barnesæde til shuttleturen.

Retur til en anden lufthavn

Book bilflytningsservice, når du rejser fra to forskellige lufthavne.

Ekstra person til shuttle

Tilføj - ekstra passagerer - til shuttle bus transfer.

 

Sidst opdateret: marts 2024

Hvordan kan jeg tilføje ekstra services til min booking?

Vores parkeringspartnere tilbyder mange forskellige tjenester, som du kan tilføje til din booking, f.eks:

  • bilvask,
  • mulighed for at beholde dine nøgler,
  • levering af børnesæder.

Du kan nemt tilføje enhver af disse tjenester, hvis de er tilgængelige, til din reservation under checkout-processen ved at vælge dem direkte i online-reservationsformularen. Bookingformularen vil også vise priserne for hver ekstra service.

Klik på linket nedenfor for at få mere at vide om en af de ekstra tjenester:

Ekstra services til dig og din bilferie!

 

Sidst opdateret: marts 2024

Hvordan udfylder jeg reservationsformularen ved check-out?

Nedenfor kan du finde oplysninger, der kan hjælpe dig, når du udfylder din reservation.

Dine rejseoplysninger

Rejsedatoerne og -tidspunkterne er normalt allerede uddraget fra din første parkeringssøgning. Hvis du ønsker at foretage en standardreservation, bedes du vælge rejse til 'fritid'. Hvis du vil foretage en reservation til en forretningsrelateret rejse, skal du vælge rejse til 'forretning' for at inkludere relevante virksomhedsoplysninger i dette afsnit. Hvis du vil vide mere om forskellen mellem fritids- og forretningsreservationer, kan du læse oplysningerne i denne artikel.

Dine oplysninger

Du vil blive bedt om at indtaste dine oplysninger. Sørg for at udfylde den korrekte e-mailadresse, da det er den e-mailadresse, som bekræftelsesmailen sendes til, når reservationen er gennemført.

Antal personer

Dette er ikke altid påkrævet. Hvis det er påkrævet, bedes du angive antallet af personer, der ankommer til parkeringspladsen. På den måde kan parkeringspladsen planlægge transporten til lufthavnen med en shuttle. Hvis det ikke er muligt at vælge antallet af personer, skal du tilføje flere personer i afsnittet 'ekstra service' mod et mindre gebyr, eller det betyder, at det ikke er muligt at transportere flere personer til lufthavnen for den specifikke parkering.

Oplysninger om køretøjet

Du kan blive bedt om at indtaste din nummerplade og bilmodel. Det er vigtigt, da nogle selvparkeringspladser arbejder med et indgangssystem med nummerpladegenkendelse. Derudover er det lettere for parkeringsmedarbejderne at genkende din bil under udleveringen, hvis bilmodel og nummer er kendt.

Ekstra produkter

I begyndelsen af sektionen med ekstra produkter finder du muligheden for at booke 'Base-, Standard- og Premium-pakken'. Pakkerne adskiller sig med hensyn til ekstra tjenester, ændrings- og afbestillingspolitikker. Yderligere information om de forskellige pakker kan findes her. Andre ekstra services, der kan bookes i denne sektion, er f.eks. børnesæder, bilvask og andet. Gebyret for de(n) valgte ekstra service(r) vil automatisk blive lagt til dine samlede bookingomkostninger.

Betalingsmetoder

Du kan vælge, hvilken betalingsmetode du ønsker at bruge. Vær opmærksom på, at ikke alle parkeringspladser tilbyder de samme betalingsmuligheder. Du kan finde flere oplysninger om betalingsmetoder her.

For at afslutte din reservation skal du sætte kryds i de to bokse under betalingsmetoderne og klikke på den orange knap 'Gennemfør reservation'. Du vil derefter blive sendt videre til betalingsprocessen og modtage din bekræftelsesmail.

 

Sidst opdateret: marts 2024

Hvilket ankomst- og returtidspunkt skal jeg udfylde på bookingformularen?

Vores parkeringspartnere organiserer transporten til og fra lufthavnen eller afhentningen i lufthavnen, baseret på dit ankomst- og returtidspunkt.

Ankomsttidspunkt

Indtast venligst det tidspunkt, du forventer at ankomme til parkeringspladsen i tilfælde af shuttle-parking, eller det tidspunkt, du forventer at ankomme til lufthavnen i tilfælde af en booking med valet-parking.
I begge tilfælde anbefaler vi, at du ankommer mindst 2,5 timer før check-in-tidspunktet for dit fly. Tjek altid den ankomsttid, som flyselskabet foreslår, og planlæg din ankomst derefter.

Tidspunkt for returnering

Indtast venligst det forventede returtidspunkt for dit fly, som angivet på din flybillet. Mange af vores partnere beder dig om at kontakte dem, når du har hentet din bagage ved hjemkomsten, via telefonnummeret i din bekræftelsesmail. Så vil parkeringspladsen give dig yderligere oplysninger om shuttle- eller valet-afhentningsstedet, hvis det er nødvendigt. Du kan finde mere detaljerede oplysninger om din ankomst og hjemrejse i din bookingbekræftelse.

Kender ikke dine ankomst- og returtider

Du skal ikke bekymre dig, hvis du ikke kender dine præcise ankomst- og returtider endnu. Du kan stadig foretage din reservation ved at indtaste de omtrentlige tidspunkter. Når du kender de nøjagtige tidspunkter, kan du indtaste dem direkte fra den bekræftelsesmail, du modtager, når
du har booket, ved at klikke på "Så kan du klikke her for at ændre eller annullere din reservation". Denne information er vigtig for parkeringspladsen, så de ved, hvornår de skal byde dig og din bil velkommen. Du kan ændre din reservation op til 24 timer før dit ankomsttidspunkt til parkeringspladsen.

 

Sidst opdateret: Marts 2024

Hvordan bruger man en Parkos rabatkode?

På bookingformularen ved kassen kan du kopiere og indsætte din rabatkode i det felt, der kommer frem, når du klikker på den blå tekst "Har du en rabatkode?". Hvis du ikke kan finde boksen, kan du finde yderligere information i denne artikel. Du kan kun bruge voucheren på en reservation, der er betalt online, så sørg for at vælge en betalingsmulighed under 'Betal på hjemmesiden'.

Hvis du har foretaget en reservation med en betalingsmulighed under 'Betal hos parkeringsudbyderen' og stadig ønsker at bruge voucheren, anbefaler vi, at du annullerer din reservation og foretager en ny reservation med en online betalingsmetode på vores hjemmeside.

Bemærk venligst. Rabatkoderne kan kun bruges i henhold til vilkår og betingelser.

 

Sidst opdateret: Marts 2024

Hvordan kan jeg bruge Parkos' vennerabat?

Med vores vennerabatprogram modtager du €7,50 Parkos-kredit for hver ven, der booker via dit personlige link. Efter deres rejse vil du modtage kreditten til din næste reservation, mens dine venner vil modtage 5% cashback på deres reservation.

Det er sådan, det fungerer:

  • Inviter dine venner til Parkos ved at dele dit personlige link, som du finder på din Parkos-konto.
  • Dine venner skal bruge dit link til at booke deres parkeringsplads.
  • Inden for 10 dage efter at dine venner er vendt tilbage fra deres rejse, vil du modtage en kredit på €7,50 til din næste reservation. Dine venner vil modtage en refusion på 5% direkte til den konto, de brugte til at betale for deres reservation.
  • For at tjekke din kredit skal du gå til din Parkos-konto og klikke på afsnittet 'Friend Benefits'. Når du scroller ned, finder du 'Din Parkos-kredit'. Her kan du se, hvor meget kredit du har opbygget. Klik derefter på 'Brug min kredit' for at bruge den til din næste booking.

Billig parkering har aldrig været så nemt, gå ind på din Parkos-konto og begynd at dele dit link.

 

Sidst opdateret: marts 2024

Sådan booker du Park, Sleep & Fly-tjenesten (1 nat + parkering)

Park, Sleep & Fly-tjenesten giver dig mulighed for at spare tid ved at reservere et værelse og en parkeringsplads på ét sted. Du kan se, om tjenesten er tilgængelig for din lufthavn ved at vælge indstillingen 'Park-Sleep-Fly' under filteret 'Services'.

Når du foretager en reservation, skal du indtaste den dag og det tidspunkt, du ønsker at ankomme til hotellet for at tjekke ind, og dagen og tidspunktet for dit returfly. På checkout-siden bliver du bedt om at indtaste dit ud- og hjemrejsenummer (eller destinationen for din rejse og oprindelsesstedet for din returrejse), da shuttle-udbyderen har brug for disse oplysninger for at arrangere din transfer til og fra lufthavnen.

Derefter indtaster du resten af dine personlige oplysninger på check ud-siden og fortsætter med bookingen. Du vil modtage en e-mail med en bookingbekræftelse inden for få sekunder. Sørg venligst for at vise din bookingbekræftelse ved check-in på hotellet.


Sidste opdatering: marts 2024

Kan jeg booke via telefon, e-mail eller chat?

Reservationer kan kun foretages via vores hjemmeside. Vi accepterer ikke reservationer via kundeservice på telefon, e-mail eller chat.

Fordi tilgængeligheden og priserne på vores tilbud automatisk opdateres i vores system og kan ændre sig. Desuden skyldes det databeskyttelseshensyn i forbindelse med betalingen af din reservation.

Mere information om, hvordan du foretager en reservation, kan findes i artiklen 'Sådan foretager du en reservation'.

Sidste opdatering: marts 2024

Min onlinebetaling accepteres ikke, hvad skal jeg gøre?

Hvis din betaling mislykkes, kan du prøve en af disse løsninger:

  • Dobbelttjek, om alle felter i bookingformularen er udfyldt korrekt.
  • Prøv at booke igen via en anden enhed, f.eks. din pc, laptop eller tablet. Ellers foreslår vi, at du bruger en anden browser.
  • Kontakt kortudstederen eller din bank for yderligere hjælp, hvis du er løbet tør for kredit eller har ændret sikkerhedsindstillingerne for onlinebetalinger.

Er bookingen ikke lykkedes?

Hvis bookingen stadig ikke lykkes, anbefaler vi, at du vælger en anden betalingsmetode. Du kan filtrere betalingsmetoderne på siden med sammenligning af tilbud. Hvis en betaling lykkes, vil du modtage en bekræftelsesmail inden for få sekunder efter, at du har gennemført din booking. Bemærk venligst, at din booking ikke er gennemført, før du modtager en bookingbekræftelse via e-mail. Du kan finde flere oplysninger om det her.

 

Sidst opdateret: marts 2024

Hvordan kan jeg modtage en bekræftelse på min reservation?

Når du har foretaget en reservation, modtager du en bekræftelsesmail til den e-mailadresse, du indtastede under reservationsprocessen. Når du har modtaget denne bekræftelse, er der reserveret en parkeringsplads til dig. Medbring venligst din bekræftelsesmail på din afrejsedag.

  • Hvis du ikke har modtaget bekræftelsesmailen inden for 15 minutter, bedes du gøre følgende:
    Tjek din spam-boks
  • Du kan gensende e-mailen til dig selv ved at klikke på følgende link:

Send bekræftelsesmail igen

  • Hvis du stadig ikke har modtaget din bekræftelsesmail, kan du kontakte vores kundeservice i vores åbningstid.

Mere information kan findes i denne artikel.


Sidst opdateret: marts 2024

Er det muligt at parkere med en varevogn eller en autocamper?

Hvis du rejser med en varevogn, en minivan, en autocamper eller andet, der er større end en personbil, kan du finde de relevante oplysninger på vores hjemmeside ved at klikke på knappen 'Mere information' og scrolle ned til 'Placering'. Desuden kan du se, om der er et tillæg for størrelsen på din parkeringsplads.

Nogle gange er det muligt at vælge indstillingen 'Større køretøj' i reservationsformularen. Hvis der skal betales et ekstra gebyr direkte på stedet for det store køretøj, vil det fremgå af vores hjemmeside.

 

Sidst opdateret: marts 2024

Til hvilken terminal i Milano-Malpensa Lufthavn er der shuttleservice?

Parkos samarbejder med flere parkeringspartnere i Milano-Malpensa Lufthavn, som hver især servicerer begge terminaler. For at bekræfte detaljer om shuttletransfer skal du klikke på linket "Mere information" under navnet på din valgte parkeringsplads på vores hjemmeside. Her finder du detaljer om shuttle-transfer til den valgte parkering.


Sidst opdateret: marts 2024

Hvor meget koster langtidsparkering?

For at finde ud af mere om prisen på parkering i en bestemt lufthavn, skal du besøge Parkos' hjemmeside, vælge lufthavnen og indtaste dine rejsedatoer. Vores hjemmeside vil automatisk sortere alle parkeringsmuligheder baseret på pris, med de mest omkostningseffektive muligheder listet først. Brug filtrene til at forfine din søgning yderligere. Priserne kan variere fra dato til dato og kan ændre sig afhængigt af tilgængelighed.

Derfor anbefaler vi, at du booker forud for din rejsedato, især i spidsbelastningsperioder som ferier, for at sikre tilgængelighed og drage fordel af de mest favorable priser.

 

Sidst opdateret: marts 2024

Hvad skal jeg gøre, når mine flytider stadig er ukendte?

Det er ikke noget problem. Det er muligt at foretage en reservation på vores hjemmeside, når du endnu ikke kender dine præcise flytider.
I dette tilfælde skal du indtaste tidspunktet for din forventede ankomst til parkeringspladsen og ankomsttidspunktet for dit returfly. Det er dog meget vigtigt at redigere din reservation, så snart du kender dit flyvetidspunkt, det er gratis. Det giver parkeringspladsen mulighed for at forberede personalet på din ankomst og hjemkomst.
Bemærk, at priserne på vores hjemmeside kan ændre sig. Vi kan ikke garantere, at prisen på din reservation ikke vil ændre sig, mens du foretager justeringer.


Sidst opdateret: marts 2024

Hvad skal jeg gøre, når mine flyoplysninger stadig er ukendte?

Det er ikke noget problem! Det er muligt at foretage en reservation på vores hjemmeside, når du endnu ikke kender de nøjagtige flyoplysninger.

I dette tilfælde kan du blot udfylde navnet på den lufthavn, hvor du skal afrejse og lande, i stedet for flynummeret.

Så snart du kender flynumrene, beder vi dig om at tilføje dem til dine reservationsoplysninger ved at redigere din reservation. Det kan du gøre via linket i din bekræftelsesmail.

 

Sidst opdateret: marts 2024

Hvornår skal jeg booke min parkeringsplads?

For at sikre, at du får den bedste pris og parkeringsplads, anbefaler vi, at du reserverer din parkeringsplads i forvejen. Vi anbefaler, at du reserverer din parkeringsplads mindst to dage i forvejen, da nogle parkeringsudbydere allerede kan være fuldt bookede. I spidsbelastningsperioder, såsom ferier, anbefaler vi, at du reserverer din parkeringsplads mindst tre dage i forvejen.

Vi forstår, at det ikke altid er muligt, men nogle af vores parkeringspartnere accepterer reservationer op til 3 timer før ankomst.

 

Sidste opdatering: marts 2024

Hvordan foretager jeg en reservation?

For at reservere en parkeringsplads på vores hjemmeside skal du vælge din afrejselufthavn, udfylde dine rejsedatoer og klikke på knappen 'Søg parkeringspladser'. Du vil blive sendt til siden med sammenligning af parkeringspladser, som viser dig alle tilgængelige parkeringspladser og deres priser i den periode, du rejser.
Du kan nu vælge det tilbud, der passer dig bedst, ved at bruge filtrene øverst på siden. Du kan f.eks. filtrere resultaterne efter indendørs og udendørs parkering eller shuttle service og valet service. Når du har valgt en udbyder, vil du blive bedt om at udfylde dine personlige oplysninger på bookingformularen. Når du har gennemført din booking, vil du modtage en bekræftelsesmail inden for få minutter. Her finder du alle detaljer om din parkeringsplads og din reservation samt en bekræftelse af dine ankomst- og afrejsedatoer.

Du skal tage bekræftelsesmailen med dig, når du ankommer til parkeringspladsen. Hvis du ikke har modtaget den efter reservationen, anbefaler vi, at du følger den procedure, der er angivet her.

Du kan også ændre eller annullere din reservation via din bekræftelsesmail op til 24 timer før din afrejsedato.


Sidste opdatering: marts 2024

Kan jeg vise parkeringshuset bookingbekræftelsen på min telefon?

Ja, selvfølgelig. Du kan printe PDF'en af din bekræftelsesmail, eller du kan vise den på din laptop, tablet eller mobiltelefon ved check-in på parkeringspladsen på din ankomstdag.
Bekræftelsesmailen fungerer som bevis for din reservation til parkeringsudbyderen. Du modtager denne e-mail, når du har foretaget en reservation.

Sidst opdateret: marts 2024

Hvordan ved jeg, om min booking var vellykket?

Når en reservation er gennemført, modtager du en automatisk bekræftelsesmail med dit reservationsnummer. Når du har modtaget bekræftelsen, er der reserveret en parkeringsplads til dig. Hvis du ikke modtager bekræftelsesmailen inden for 15 minutter, skal du følge de procedurer, der er beskrevet i denne artikel.

Hvis du ikke kan gennemføre reservationen, bedes du kontrollere, om alle data er indtastet korrekt, og at alle felter er udfyldt. Vi anbefaler, at du foretager din booking fra en stationær eller bærbar computer. Ellers kan du prøve at bruge en anden browser. Du kan også prøve at vælge en anden betalingsmetode, hvis det er muligt, såsom 'Betal på stedet'. Problemet kan være relateret til den betalingsmetode, du har valgt.

Sidst opdateret: marts 2024

Kan jeg reservere en parkeringsplads til flere biler på én gang?

Ja, det er muligt. Når du foretager reservationen, skal du først udfylde rejseoplysningerne i reservationsformularen med dine personlige oplysninger. Under dine oplysninger finder du linket 'Tilføj ekstra køretøj'. Ved at klikke på det kan du udfylde detaljerne for det andet køretøj, du kan gøre dette for maksimalt ni biler. Hver bil får sit eget reservationsnummer, så der vil aldrig blive nævnt to biler i en bekræftelsesmail.

Bemærk: Hvis du indtaster et andet navn og en anden e-mailadresse for den ekstra bil, vil bekræftelsesmailen blive sendt til den e-mailadresse, du indtastede for den anden bil.

Sidst opdateret: marts 2024

Har du ikke fundet det rigtige svar?

Kontakt venligst en af vores medarbejdere.

Ring til os

lukket

Send os en e-mail

Svar inden for 24 timer

support@parkos.dk
Vi er her for at hjælpe dig!
faq.cs-team-picture