Politik for beskyttelse af personlige oplysninger Parkos
Denne privatlivspolitik gælder for behandling af personoplysninger som dataansvarlig i henhold til den generelle databeskyttelsesforordning (»GDPR«) af Parkos B.V. (handelskammernummer: 02095013), beliggende på Boumaboulevard 77, 9723 ZS Groningen, i det følgende benævnt »Parkos«. Denne privatlivspolitik gælder for behandling af personoplysninger om:
- Besøgende på hjemmesiden
- Kunder
- Ansøgere
- Leverandører
Parkos værdsætter beskyttelsen af dit privatliv. Derfor har Parkos udarbejdet denne privatlivspolitik. Formålet med denne privatlivspolitik er at være gennemsigtig i forhold til, hvordan Parkos indsamler, bruger og beskytter dine personoplysninger i overensstemmelse med artikel 13 og 14 i GDPR.
Hvad er personoplysninger?
I henhold til GDPR henviser personoplysninger til alle oplysninger om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Det betyder, at oplysningerne enten refererer direkte til en person eller kan spores tilbage til denne person.
Til hvilke formål behandler vi personoplysninger?
Vi behandler kun dine personoplysninger til specifikke, udtrykkeligt definerede og legitime formål. Nedenfor finder du flere oplysninger om de forskellige formål pr. kategori af registrerede.
BESØGENDE PÅ HJEMMESIDEN
Til at besvare dine spørgsmål, når du kontakter os, f.eks. via kontaktformularen på hjemmesiden.
Hvad indebærer dette formål?
Vores hjemmeside indeholder vores kontaktoplysninger og webformularer. Det giver dig mulighed for at kontakte os. Når du kontakter os og/eller udfylder en webformular, behandler vi de personoplysninger, du giver os, for at kunne kontakte dig og besvare dit spørgsmål. Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at kontakte dig som svar på din henvendelse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler kun de personoplysninger, du giver os, f.eks. via en webformular, chatbot, e-mail eller telefonkontakt. Dette kan omfatte: navn, kontaktoplysninger og oplysninger, du giver os under kontakten.
Til analyse og udvikling af vores hjemmeside, produkter og tjenester (gennem funktionelle og analytiske cookies).
Hvad indebærer dette formål?
Vi behandler også personoplysninger, som du indirekte giver os. Vores hjemmeside bruger cookies til funktionelle, analytiske og markedsføringsmæssige formål. Funktionelle cookies er nødvendige for brugen af hjemmesiden. Retsgrundlaget for analyse- og markedsføringscookies er samtykke, som du giver ved at acceptere vores cookiebetingelser i cookiebanneret på hjemmesiden (artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR) eller, i tilfælde af funktionelle cookies, vores legitime interesse i at have en velfungerende og sikker hjemmeside (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).
For mere information om de cookies, vi bruger, og de data, vi behandler, se vores cookie-erklæring.
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dine lokaliseringsdata, IP-adresse eller app-id'er, internetbrowser og enhedstype samt hjemmesidens sprog.
KUNDER
For at udføre vores tjenester/kontrakt (daglig forretningsdrift).
Hvad indebærer dette formål?
For at kunne udføre vores tjenester, herunder dele data med partnere (parkeringstjenesteudbydere og forsikringsselskaber), foretage en reservation, økonomisk administration (såsom fakturering, beregning og registrering af gebyrer og udgifter, foretage betalinger, inddrive krav og betale vores fakturaer), behandler vi kundernes personoplysninger. Det giver os mulighed for at levere vores tjenester på en effektiv måde, holde kontakt med dig og sende servicemeddelelser om din reservation.
Behandlingen af personoplysninger til dette formål er nødvendig for at indgå eller udføre en aftale med dig (artikel 6, stk. 1, litra b) i GDPR), vores legitime interesse i effektivt at udføre vores tjenester (artikel 6, stk. 1, litra f) i GDPR) og overholdelse af vores lovbestemte administrative forpligtelser (artikel 6, stk. 1, litra c) i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dit navn, telefonnummer, handelskammernummer (hvis relevant for erhvervsbrugere), flynummer, afgangs- og ankomsttider, lufthavn, e-mailadresse, adresseoplysninger, konto- og momsnumre og andre relevante oplysninger, der gives under udførelsen af aftalen. Vi behandler også nummerplade, bilmærke/model, årsag til rejsen (forretning eller privat), om der er brugt en rabatkode (f.eks. via Tell A Friend), og den aktuelle status for dine parkeringskreditter, hvis det er relevant.
Til offentliggørelse af en anmeldelse
Hvad indebærer dette formål?
Kundefeedback er meget vigtig for os. Derfor kan vi bede dig om at dele din mening om vores service gennem en anmeldelse. For at informere potentielle kunder kan vi også offentliggøre disse anmeldelser. Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at modtage og offentliggøre kundeanmeldelser (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dit navn (valgfrit), datoen og den anvendte tjeneste (lufthavn, parkeringsplads og yderligere tjenester) samt domænet for det websted, hvor du bookede.
Til kommunikationsformål, herunder kundeservice
Hvad indebærer dette formål?
Vores hjemmeside indeholder vores kontaktoplysninger og webformularer. Dette giver dig mulighed for at kontakte os. Når du kontakter os og/eller udfylder en webformular, behandler vi de personoplysninger, du giver, for at kontakte dig og besvare dit spørgsmål.
Derudover kan det være nødvendigt med kontakt i forbindelse med levering af vores tjenester på andre områder, f.eks. for at håndtere spørgsmål om vores aftale. Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at kontakte dig som svar på din henvendelse (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dit navn, telefonnummer, e-mailadresse, reservationsnummer (og andre reservationsoplysninger) og andre relevante oplysninger, som du giver under kontakten.
Markedsføring
Hvad indebærer dette formål?
Vi kan bruge dine personlige data til Parkos' markedsføringsaktiviteter. Vi kan f.eks. sende dig vores nyhedsbrev eller e-mails/sms'er med mersalgspakker med mulighed for rabatter fra partnere, der tilbyder yderligere tjenester. Efter en reservation kan vi også sende dig en e-mail med eventuelle yderligere tjenester fra den valgte parkeringspartner.
FRAVALG: Du kan til enhver tid fravælge vores markedsføringsaktiviteter ved at bruge opt-out i slutningen af bestillingsprocessen, nemlig ved hjælp af opt-out i bunden af din reservationsbekræftelse (du vil så ikke modtage nogen markedsføringsmails fra os på noget tidspunkt). Du kan også bruge opt-out i bunden af vores andre (marketing-)e-mails. Du vil stadig modtage servicemeddelelser om din reservation efter at have brugt opt-out.
Vores kunders oplevelser er også meget vigtige for os. Derfor kan vi bede dig om at dele din mening om vores service gennem en anmeldelse, og vi kan sende dig en påmindelse om at gøre det. I tilfælde af en positiv anmeldelse kan vi bede dig om at dele din anmeldelse via Trust Pilot eller Google.
Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at udføre markedsføringsaktiviteter (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR.
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler din e-mailadresse, dit navn, dit telefonnummer og din reservationshistorik (lufthavn og parkering, reservationskode, antal reservationer, reservationsdato).
Til analyse for at forbedre platformens funktioner og identificere tendenser (prognoser).
Hvad indebærer dette formål?
Vi bestræber os på løbende at forbedre vores platform og tjenester. Derfor behandler vi dine personoplysninger til analytiske formål for at forbedre vores platform og identificere tendenser. Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at forbedre vores platform og identificere tendenser (til vores prognoser) gennem analyser for at optimere vores forretningsdrift (artikel 6, stk. 1, litra a) i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler din e-mailadresse, kunde-ID, bookinghistorik og bookingkode.
ANSØGERE
Til en ansvarlig, effektiv og virkningsfuld rekrutterings- og udvælgelsesproces.
Hvad indebærer dette formål?
Vi behandler personoplysninger i forbindelse med rekruttering og udvælgelse af nye medarbejdere eller entreprenører (freelancere, der udfører midlertidigt arbejde i henhold til en servicekontrakt). Det sker for at vurdere, om ansøgeren eller freelanceren er egnet til den ledige stilling.
Disse personoplysninger opbevares typisk i op til to måneder efter, at den ledige stilling er lukket. Dette giver os mulighed for at svare på eventuelle spørgsmål, du måtte have om resultatet af din ansøgning i denne periode.
Retsgrundlaget er vores legitime interesse i en effektiv gennemførelse af rekrutterings- og udvælgelsesproceduren og i at kunne svare på ansøgernes spørgsmål om resultatet af deres ansøgning (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dine kontaktoplysninger (såsom navn, adresse, e-mail og telefonnummer), personoplysningerne fra dit CV og din ansøgning, oplysninger fra din LinkedIn-profil (offentlige data såsom arbejdserfaring og uddannelse), oplysninger om, hvorvidt ansøgeren har et BSN-nummer, hvis det er relevant, et lønforslag, resultater af en vurdering (intelligens og personlighed), i nogle tilfælde data, der følger op på de referencer, du har angivet, og noter fra samtalen.
Bevarelse af dit CV med henblik på fremtidige jobmuligheder.
Hvad indebærer dette formål?
For at kunne kontakte dig i fremtiden, hvis vi finder en passende ledig stilling, behandler vi dine personoplysninger i en yderligere periode på 12 måneder. Retsgrundlaget for dette er dit samtykke (artikel 6, stk. 1, litra f, i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dine kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mail og telefonnummer), personoplysningerne fra dit CV og din ansøgning.
LEVERANDØRER
Til opfyldelse af aftaler, f.eks. ordrer og kontrakter (daglig forretningsdrift).
Hvad indebærer dette formål?
For at opfylde og gennemføre vores ordrer og kontrakter med dig som leverandør behandler vi personoplysninger om (ansatte hos) vores leverandører. Disse personoplysninger hjælper os med at give dig de korrekte oplysninger, f.eks. i forbindelse med reservationer. Retsgrundlaget for behandling af personoplysninger til dette formål er indgåelse eller udførelse af en aftale (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dit navn, titel, stilling, telefonnummer, handelskammernummer, arbejdsgiver, e-mailadresse, adresse, konto- og momsnummer samt andre relevante oplysninger, som du giver os i forbindelse med gennemførelsen af aftalen.
Til kommunikationsformål
Hvad indebærer dette formål?
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne kommunikere med dig som leverandør eller partner. Det sker for at sikre en smidig kommunikation med dig. Behandlingen af personoplysninger til dette formål er baseret på Parkos' legitime interesse i at kommunikere med dig (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).
Hvilke personoplysninger behandler vi til dette formål?
Vi behandler dit navn, din adresse, dit telefonnummer, din e-mail og muligvis din stilling.
Dine rettigheder
Du har ret til at være velinformeret om, hvad vi gør med dine data, og hvorfor vi har brug for dine data. Vi giver disse oplysninger gennem denne databeskyttelseserklæring. Ud over retten til gennemsigtige oplysninger har du følgende rettigheder:
- Ret til indsigt (hvis du vil vide, hvilke personoplysninger vi indsamler om dig);
- Ret til berigtigelse (vi retter gerne personoplysninger, der ikke længere er korrekte);
- Ret til at blive glemt (i visse tilfælde kan du bede os om at slette dine persondata);
- Ret til at begrænse behandlingen (i visse tilfælde kan du bede os om at begrænse behandlingen af dine persondata);
- Under visse betingelser retten til dataportabilitet (hvis du ønsker det, kan vi overføre dine personoplysninger til en anden part eller give dig en kopi af dine personoplysninger);
- Ret til at gøre indsigelse (i visse tilfælde kan du gøre indsigelse mod brugen af dine personoplysninger).
Hvis du ønsker at udøve nogen af dine rettigheder, kan du kontakte os ved at sende en e-mail til support@parkos.dk. For at forhindre misbrug kan vi bede dig om at identificere dig tilstrækkeligt, før vi behandler din anmodning. Der kan være omstændigheder, hvor vi ikke kan eller ikke kan efterkomme din anmodning fuldt ud. Hvis en sådan omstændighed opstår, vil vi informere dig. Vi vil altid svare på din anmodning inden for en måned.
Hvem deler vi personoplysninger med?
Parkos sælger eller bytter ikke dine personoplysninger til tredjeparter. Parkos kan være juridisk forpligtet til at udlevere visse personoplysninger til tredjeparter, f.eks. offentlige myndigheder. Derudover kan vi dele dine personoplysninger med tredjeparter for at beskytte vores egne eller andres rettigheder.
Internt har kun vores medarbejdere adgang til personoplysninger i det omfang, det er relevant for deres arbejde (på need-to-know-basis), og alle vores medarbejdere har en fortrolighedsklausul i deres ansættelseskontrakter.
Vi engagerer også databehandlere, som behandler personoplysninger på vores vegne. Vi indgår databehandleraftaler med dem, der overholder kravene i GDPR. For eksempel vedrørende rapportering af brud på datasikkerheden og passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger. Derudover kan personoplysninger deles med:
- Et tvistbilæggelsesorgan og/eller en kompetent retslig myndighed. Dette kan gælde personoplysninger om kunder og/eller tredjeparter.
- Potentielle nye aktionærer og deres rådgivere.
- IKT-tjenesteudbydere. Når de vedligeholder, administrerer og understøtter vores systemer og applikationer, kan de have begrænset adgang til forskellige persondata.
- Andre tjenesteudbydere, der er involveret i vores tjenester, f.eks. parkeringspartnere og forsikringsselskaber (Allianz, hvis der er tegnet en afbestillingsforsikring). Dette kan gælde for kunder og/eller tredjeparter.
- Fogeder, advokater og administratorer. Vi giver dem dit navn og dine kontaktoplysninger, finansielle data og ansættelsesdata. Dette kan gælde for kunder og/eller leverandører.
- Vores forsikringsselskaber. Vi giver dem dit navn, dine kontaktoplysninger og dine finansielle data.
Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi opbevarer dine persondata, så længe det er nødvendigt for det formål, vi bruger dine persondata til, og/eller så længe vi er juridisk forpligtet til at opbevare persondataene. Hvor længe det præcist er, varierer fra nogle få måneder til mange år, f.eks. fordi det er nødvendigt for vores regnskab. Opbevaringsperioderne er specificeret pr. behandlingsaktivitet i vores opbevaringspolitik. Vi opbevarer ansøgeres personoplysninger i op til 2 måneder efter rekrutterings- og udvælgelsesprocessen. Med dit samtykke opbevarer vi dine data i yderligere 12 måneder med henblik på potentielle fremtidige ledige stillinger.
Samtykke
Hvis vi behandler dine data på baggrund af dit samtykke, har du altid ret til at trække dit samtykke tilbage. Det kan du nemt gøre ved at sende en e-mail til support@parkos.dk. I så fald vil vi ikke længere bruge dine data til dette formål, hvis vi ikke har noget andet juridisk grundlag for behandlingen.
Hvordan beskytter vi dine data?
I henhold til artikel 32 i GDPR er vi forpligtet til at træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at forhindre tab af personoplysninger eller ulovlig behandling. Derfor har vi truffet fysiske, administrative, organisatoriske og tekniske foranstaltninger. Vi evaluerer regelmæssigt de tekniske og organisatoriske foranstaltninger og justerer dem, hvis det er nødvendigt. Vores organisation er designet til at gøre alt, hvad der er muligt for at forhindre brud på datasikkerheden. I tilfælde af brud på datasikkerheden vil vi handle i henhold til protokollen for brud på datasikkerheden.
Kontakt og klager
Hvis du har klager over, hvordan vi f.eks. bruger dine data, eller hvordan vi svarer på privatlivsrelaterede spørgsmål, kan du indsende en klage til den hollandske databeskyttelsesmyndighed.
Groningen, 23. oktober 2024