Generelle vilkår og betingelser Parkos

Generelle Vilkår og Betingelser ("Generelle Vilkår og Betingelser") for Parkos B.V., et privat selskab med begrænset ansvar, med hjemsted på Boumaboulevard 77, 9723 ZS Groningen, registreret i Handelskammerets Virksomhedsregister under nummer 02095013 ("Parkos"), opdateret den 23. oktober 2024.

Generelt

  1. Disse Vilkår og Betingelser gælder for enhver bruger ("brugeren") af Parkos.dk-platformen ("Platformen") for formidlingstjenesterne med hensyn til reservationer ("Formidlingstjenesterne"), der tilbydes af Parkos via platformen, og andre tjenester relateret til formidlingstjenester, der tilbydes af Parkos ("Relaterede Tjenester"; formidlingstjenesterne og relaterede tjenester udgør tilsammen "Tjenesterne"), samt for alle forhold vedrørende det juridiske forhold mellem Parkos og Brugeren.
  2. Ved at foretage en Reservation (som defineret nedenfor) via Platformen accepterer Brugeren disse Generelle Vilkår og Betingelser.
  3. Anvendelsen af enhver form for generelle vilkår og betingelser for Brugeren/tredjeparter afvises udtrykkeligt af Parkos og skal ikke gælde for det juridiske forhold mellem Parkos og Brugeren.
  4. Parkos kan til enhver tid ensidigt ændre og/eller supplere disse Generelle Vilkår og Betingelser. Ændringer vil blive annonceret på Platformen. Eventuelle væsentlige ændringer af disse Vilkår og Betingelser vil blive meddelt Brugeren.

Tjenesteydelser

  1. Platformen giver Brugere mulighed for at finde, sammenligne og reservere en parkeringsplads ("Parkeringspladsen"). Når brugeren reserverer en Parkeringsplads ("Reservationen"), indgås der en aftale ("Aftalen") mellem Brugeren og parkeringsudbyderen ("Parkeringsudbyderen"). Parkos er udtrykkeligt ikke part i denne Aftale og stiller kun Platformen til rådighed. Oplysninger om Parkeringsudbydere og Parkeringspladsen (f.eks. priser, faciliteter, (afbestillings)betingelser og tilgængelighed) leveres af Parkeringsudbyderen. Den dato, som Reservationen vedrører, betegnes herefter som "Reservationsdatoen". Ved indgåelse af aftalen skal brugeren også acceptere parkeringsudbyderens generelle vilkår og betingelser.
  2. Parkos er en Platform og formidler kun indgåelsen af Aftalen mellem Brugeren og Parkeringsudbyderen. Parkos har ingen indflydelse på og er ikke ansvarlig for Parkeringsudbydernes Aftale, priser og eventuelle generelle vilkår og betingelser. Parkos er heller ikke ansvarlig for opfyldelsen af Aftalen.
  3. Brugeren kan ikke påberåbe sig fortrydelsesretten i henhold til afsnit 6:230p (d) i den hollandske borgerlige lovbog efter indgåelse af aftalen med hensyn til Parkos-tjenester.
  4. Ud over Tjenesteydelserne og Aftalen med Parkeringsudbyderen kan Brugeren også købe andre tjenester fra Parkos-partnere (f.eks. forsikringstjenester). Brugeren indgår en uafhængig aftale med disse partnere, Parkos er udtrykkeligt ikke part i denne aftale, og Parkos er ikke involveret i udførelsen af denne Aftale. Disse partnere kan anvende deres egne generelle vilkår og betingelser. Disse Generelle Vilkår og Betingelser gælder ikke for disse andre (forsikrings) tjenester.
  5. Hvis Brugeren vælger at gøre brug af påmindelser, vil Parkos automatisk sende Brugeren en meddelelse for at minde Brugeren om en kommende Reservation. Parkos understreger, at Reservationen fortsat er Brugerens ansvar. Modtagelse af påmindelsen er afhængig af tilgængeligheden af Brugerens netværk og kan blive afbrudt/forsinket.

Proces

  1. Efter at have foretaget Reservationen vil Brugeren modtage en e-mail fra Parkos på den e-mailadresse, som Brugeren har oplyst ("Reservationsbekræftelse"), der indeholder:
    1. en bekræftelse, der giver Brugeren mulighed for at bruge Parkeringspladsen;
    2. alle (andre) oplysninger om Parkeringsudbyderen og Parkeringspladsen, der er nødvendige for brugen af Reservationen ("Reservationsoplysninger"); og
    3. i tilfælde af parkeringsservice, mødestedet i den relevante lufthavn.
  2. Ved Reservationsoplysninger forstås under alle omstændigheder:
    1. Parkeringsudbyderens telefonnummer, adresse og kørselsvejledning;
    2. priserne for Parkeringspladsen og betalingsmetoden; og
    3. afbestillingspolitikken.

Parkos' forpligtelser

  1. Parkos er en platform og formidler indgåelsen af Aftalen mellem Brugeren og Parkeringsudbyderen. Parkos vil bestræbe sig på at give brugeren så mange oplysninger som muligt om parkeringsudbyderen og parkeringspladsen, så brugeren selv kan foretage en korrekt vurdering af parkeringsudbyderen og parkeringspladsen. Brugeren vil finde afbestillingsbetingelserne og eventuelle andre betingelser fra Parkeringsudbyderen på Platformen.
  2. Parkos modtager oplysninger fra parkeringsudbydere til brug på platformen. Parkos vil bruge al rimelig omhu og ekspertise til at undersøge og vælge Parkeringsudbydere og de relaterede oplysninger, der tilbydes via Platformen. Medmindre Parkos har handlet uagtsomt, påtager Parkos sig intet ansvar for oplysninger, der leveres af Parkeringsudbydere eller tredjeparter. Parkos vil naturligvis bestræbe sig på at rette eventuelle unøjagtige oplysninger, så snart Parkos bliver opmærksom på dem.
  3. Parkos vil bruge al rimelig omhu og ekspertise til at levere Relaterede Tjenesteydelser (såsom at sende påmindelser).

Brugerens forpligtelser

  1. Hvis en bruger foretager en reservation, oprettes en brugerkonto med reservationsnummeret og brugerens e-mailadresse. Brugeren kan logge ind på Parkos' hjemmeside ved at bruge det angivne reservationsnummer og sin e-mailadresse. Brugeren skal være mindst 18 år gammel.
  2. Brugeren skal tage notits af de fremsendte reservationsoplysninger. Hvis brugeren ikke har modtaget bekræftelsen eller reservationsoplysningerne inden for en time efter reservationen, kan brugeren kontakte Parkos kundeservice.
  3. Brugeren skal medbringe Reservationsbekræftelsen til Parkeringsudbyderen. Parkeringsudbyderen kan stille betingelser i den forbindelse (f.eks. at brugeren giver bekræftelsen digitalt og/eller på papir).
  4. Brugeren skal kontakte Parkeringsudbyderen, hvis han/hun ikke forventer at ankomme til tiden. Brugeren er ansvarlig for at ankomme til parkeringsstedet til tiden.

Priser

  1. Hvis en Bruger foretager en Reservation, accepterer Brugeren den til enhver tid gældende pris. Priserne, som vises på Platformen, kan ændres, f.eks. i forhold til tilgængelighed, reservationstidspunkt, varighed, tidspunkt og køretøjstype.
  2. Medmindre andet udtrykkeligt er angivet, gælder følgende for de priser, der er angivet på Platformen:
    1. priserne inkluderer alle gældende skatter (herunder moms eller lokal variant);
    2. priserne beskattes for indirekte skatter i det land, hvor Parkeringsudbyderen er beliggende; og
    3. i visse lande, herunder (men ikke begrænset til) USA, kan føderale skatter og statsskatter være inkluderet i priserne.
  3. Parkos har ret til at opkræve Brugeren et reservations-/bookinggebyr eller administrationsgebyr for udførelsen af sine Reservationstjenester. Parkos har også ret til at opkræve mæglingsgebyrer fra Parkeringsudbyderen med henblik på at indgå Aftalen.
  4. Afhængigt af Brugerens valg af Relaterede Tjenester vil Parkos opkræve gebyrerne (i overensstemmelse med gebyrerne på platformen) til Brugeren ved hjælp af den betalingsmetode, som brugeren har valgt. Parkos har ret til at justere størrelsen af disse gebyrer.
  5. Priserne er i den valuta, der vises på Platformen. Hvis en Bruger betaler i en anden valuta end den valuta, der vises på Platformen, kan brugerens bank opkræve yderligere gebyrer.

Betaling og annullering

  1. Betaling af den aftalte pris for Parkeringspladsen ("Parkeringspris") finder sted i) på tidspunktet for Reservationen, hvorved Parkos opkræver Brugeren Parkeringsprisen og modtager den fra Brugeren til fordel for Parkeringsudbyderen, eller ii) ved Brugerens ankomst til Parkeringsudbyderen.
  2. Brugeren accepterer, at betalinger kan blive behandlet af en tredjeparts betalingsbehandler.
  3. Brugeren har ret til at annullere aftalen gratis op til 24 timer før Reservationsdatoen, medmindre andet udtrykkeligt er angivet. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, har Parkos i tilfælde af brugerens annullering inden for 24 timer før Reservationsdatoen ret til (til fordel for Parkeringsudbyderen) at opkræve Brugeren den fulde parkeringspris.
  4. Eventuelle obligatoriske transaktionsgebyrer, der pålægges af finansielle processorer, er ikke berettiget til refusion.
  5. Annullering sker via Platformen under overskriften "Login" eller kan foretages via linket "ændr din reservation" i bekræftelsesmailen. Anmodninger om annullering via andre kanaler (dvs. via en kontaktformular, telefonisk eller via e-mail) er tilladt, men vil kun blive behandlet af Parkos på arbejdsdage (undtagen helligdage) og i Parkos' kundeservices åbningstid. Hvis annulleringen ikke foretages via Platformen, er tidspunktet for annulleringen det tidspunkt, hvor Parkos-medarbejderen behandler anmodningen om annullering.
  6. Hvis Brugeren uventet, uanset årsag, ikke tager Parkeringspladsen (til tiden), skal Brugeren stadig betale den fulde parkeringspris til Parkos (på vegne af Parkeringsudbyderen) eller til Parkeringsudbyderen. Dette gælder også, hvis ikke alle dage i Reservationen er brugt.
  7. Hvis et køretøj afvises af en Parkeringsudbyder, og Brugeren kendte eller kunne have kendt disse oplysninger om køretøjet, har Parkos ret til at opkræve Brugeren (til fordel for Parkeringsudbyderen) den fulde Parkeringspris.
  8. Hvis Brugeren ikke tager Reservationsbekræftelsen med til Parkeringsudbyderen, er Parkos berettiget til (til fordel for Parkeringsudbyderen) at opkræve Brugeren den fulde Parkeringspris.

Indhold på Platformen

  1. Parkos er forpligtet til et åbent og gennemsigtigt online miljø på Platformen. Parkos hjælper Brugerne med at forstå, hvordan Parkos bruger vurderinger, placeringer og anbefalinger, og hvordan Parkos genererer indtægter. Derudover deles der oplysninger på Parkos-platformen. Parkos hjælper Brugerne med at forstå, hvordan Parkos håndterer oplysninger og griber ind over for upassende oplysninger.
  2. Anmeldelser, placeringer og anbefalinger. Parkos bruger både algoritmisk beslutningstagning og menneskelig kontrol. Algoritmisk beslutningstagning betyder, at softwaren på Platformen Parkos bruger både algoritmisk beslutningstagning og menneskelig kontrol. Algoritmisk beslutningstagning betyder, at softwaren på Platformen automatisk kan gennemgå, filtrere, rangere eller fjerne bestemt indhold. Menneskelig kontrol betyder, at Parkos-medarbejdere kan gennemgå indhold på Platformen og vil arbejde for at sikre, at indholdet på Platformen overholder gældende love og regler. Parkos bestræber sig på at bruge en afbalanceret kombination af både algoritmisk beslutningstagning og menneskelig kontrol for at sikre kvaliteten og pålideligheden af Parkeringsudbydernes tilbud på Platformen.
  3. På Platformen sorteres Parkeringsudbydere efter forskellige kriterier og efter forskellige sorterings- og filtreringsmuligheder. Standardvisningen af Parkeringsudbydere på Platformen er stigende i pris. Parkos forbeholder sig ret til at ændre denne standardsortering (og de tilgængelige filtreringsmuligheder). Sådanne justeringer kan foretages, når Parkos finder det nødvendigt, f.eks. for at øge værdien for Brugeren eller for at forbedre Platformens funktionalitet. Brugerne har frihed til at ændre standardsorteringen og bruge de tilgængelige filtreringsmuligheder, som de finder passende. Dette giver Brugerne mulighed for at tilpasse visningen af Parkeringsudbydere til deres personlige præferencer og behov.
  4. Retningslinjer for information og handlinger Hvis en Bruger eller anden tredjepart poster et billede, en tekst eller en anmeldelse, der overtræder denne artikel, vil Parkos fjerne disse oplysninger fra Platformen. Parkos vil kontakte Brugeren, hvis Brugerens oplysninger fjernes fra Platformen. Hvis Brugeren ikke er enig i fjernelsen af disse oplysninger fra Platformen, kan Brugeren kontakte Parkos' kundeservice.
  5. Misbrug Misbrug i forbindelse med Platformen omfatter, men er ikke begrænset til, følgende handlinger:
    1. deling, distribution eller upload af (ukorrekt eller ulovligt) indhold, herunder, men ikke begrænset til, materiale eller indhold, der opfordrer til had, vold, diskrimination, ulovlig aktivitet eller indhold, der krænker en rettighed, såsom ophavsret eller privatlivets fred;
    2. at bruge Platformen til at udføre ulovlige aktiviteter, såsom svindel, phishing, spredning af virus eller anden ondsindet software;
    3. manipulere Platformen for at få uautoriseret adgang til data eller manipulere Platformen for at få uautoriseret adgang til data eller systemer (hacking) eller for at forstyrre eller overbelaste Platformen på nogen måde.
  6. Vurdering af misbrug Når Parkos vurderer, om en bestemt adfærd betragtes som misbrug, tager de følgende fakta og omstændigheder i betragtning:
    1. karakteren og alvoren af adfærden, misbruget, overtrædelsen eller aktiviteten;
      1. misbrugets indvirkning på andre Brugere, Platformen og tredjeparter; og
      2. tidligere overtrædelser eller tilfælde af misbrug på Platformen.
    2. Foranstaltninger mod misbrug Afhængigt af hvor alvorligt misbruget er, kan Parkos træffe følgende foranstaltninger:
      1. udstede en advarsel og anmode Brugeren om øjeblikkeligt og fuldstændigt at ophøre med misbruget;
      2. midlertidigt at suspendere Brugeren i en periode, der står i forhold til misbruget (f.eks. ved at blokere Brugerens konto);
      3. deaktivere/slette Brugerens konto. I tilfælde af ovennævnte foranstaltninger vil Parkos informere Brugeren via e-mail om de(n) specifikke årsag(er) til at træffe foranstaltningen, foranstaltningens varighed og muligheden for at gøre indsigelse mod foranstaltningen. Ved udgangen af den periode, hvor foranstaltningen er pålagt, har Brugeren mulighed for at gendanne sin konto (medmindre Brugerens konto er permanent deaktiveret/slettet).

Privatliv og personoplysninger

  1. Parkos beskytter privatlivets fred og behandler Brugernes personoplysninger i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og andre love og bestemmelser, der gælder for Parkos inden for privatlivets fred og databeskyttelse.
  2. Brugeren erklærer, at de personoplysninger, som Brugeren har givet til Parkos, er fuldstændige, nøjagtige og korrekte og lovligt kan modtages og behandles af Parkos. Brugeren skal sikre, at denne levering af data fra Brugeren til Parkos ikke overtræder GDPR og andre love og bestemmelser om privatlivets fred og databeskyttelse. Brugeren holder Parkos Brugeren erklærer, at de personoplysninger, som Brugeren har givet til Parkos, er fuldstændige, nøjagtige og korrekte og lovligt kan modtages og behandles af Parkos. Brugeren skal sikre, at denne levering af data fra Brugeren til Parkos ikke overtræder GDPR og andre love og bestemmelser om privatlivets fred og databeskyttelse. Brugeren holder Parkos skadesløs for juridiske krav fra personer, hvis personlige data er blevet leveret til Parkos ved en fejl, ufuldstændig, unøjagtig, ukorrekt eller på anden måde ulovligt af Brugeren.
  3. Parkos vil træffe de lovlige og rimelige tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og for at give Brugeren et sikkert webmiljø. Parkos garanterer aldrig, at de (sikkerheds)foranstaltninger, der træffes af Parkos, vil være effektive under alle omstændigheder.
  4. Parkos har ret til at stille de personoplysninger, der leveres af Brugeren, samt de personoplysninger, der genereres eller beriges af Parkos, til rådighed for enheder, der er tilknyttet Parkos, databehandlere, it-tjenesteudbydere, regnskabsførere og revisorer, juridiske rådgivere, administrationsselskaber og andre tjenesteudbydere, der er ansat af Parkos. Hvis personoplysninger overføres til lande uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, vil Parkos sikre beskyttelse af personoplysninger, der i det væsentlige svarer til niveauet i GDPR.
  5. Parkos informerer brugeren om, hvordan Parkos behandler personoplysninger, gennem en erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger eller en tilsvarende kommunikationsmetode. Vores fortrolighedserklæring findes under overskriften »Databeskyttelsespolitik« nederst på vores hjemmeside og udgør en integreret del af disse vilkår og betingelser.

Ansvar

  1. Parkos er ikke på nogen måde ansvarlig for manglende opfyldelse af skader som følge af parkeringsudbyderens opfyldelse af Aftalen eller for andre tjenester, der udføres af Parkos' partnere. Parkos påtager sig heller ikke noget ansvar for skader på køretøjet eller tyveri af Brugerens køretøj.
  2. I det omfang loven tillader det, påtager Parkos sig intet ansvar for følge- eller forretningstab, indirekte tab og tab af fortjeneste eller omsætning, der på nogen måde er relateret til - eller forårsaget af - Parkos' Tjenester.
  3. Parkos påtager sig ikke noget ansvar for skader, der opstår som følge af Brugerens handlinger eller undladelser.
  4. Hvis Parkos af en eller anden grund alligevel skal erstatte en skade, vil erstatningen i det omfang, loven tillader det:
    1. være begrænset til det beløb, der udbetales af Parkos' professionelle/erhvervsmæssige ansvarsforsikring ("Forsikring") i et sådant tilfælde; eller
    2. hvis skaden ikke kompenseres af forsikringsselskabet i henhold til forsikringsbetingelserne, være begrænset til maksimalt Parkeringsprisen.
  5. Parkos har ret til, hvis og i det omfang det er muligt, at forsøge at ophæve eller begrænse Brugerens skade.
  6. Begrænsningerne af Parkos' ansvar i disse Generelle Vilkår og Betingelser gælder ikke i tilfælde af forsæt eller bevidst hensynsløshed fra Parkos' eller dets medarbejderes side.

Uacceptabel adfærd fra Brugerens side

  1. Hvis Brugeren overtræder disse Generelle Vilkår og Betingelser (herunder henvisninger i disse Generelle Vilkår og Betingelser til andre vilkår, retningslinjer og politikker) eller gældende love og regler, har Parkos ret til at:
    1. ikke indgå aftalen mellem Brugeren og Parkeringsudbyderen;
    2. annullere en allerede foretaget Reservation;
    3. blokere adgangen til Platformen og/eller Brugerens konto.
  2. Hvis Parkos annullerer en Reservation, har Brugeren muligvis ikke ret til refusion. Hvis det er muligt, vil Brugeren blive informeret af Parkos om, hvorfor nogen af ovenstående handlinger er blevet foretaget. Hvis Brugeren er uenig i nogen af de handlinger, der er foretaget af Parkos, kan Brugeren kontakte Parkos' kundeservice.

Force majeure

  1. I tilfælde af force majeure er Parkos ikke forpligtet til at opfylde sine forpligtelser over for Brugeren. Parkos' forpligtelser med hensyn til Tjenesterne suspenderes, så længe force majeure-situationen varer.
  2. Force majeure betyder enhver omstændighed, der finder sted uden for Parkos' kontrol, og som helt eller delvist forhindrer opfyldelsen af Parkos' forpligtelser over for Brugeren. Det gælder f.eks. forretningsforstyrrelser, strømsvigt, brande og manglende tilladelse fra myndighederne. Force majeure omfatter også: Fejl i et (telekommunikations)netværk, forbindelse eller anvendte kommunikationssystemer og/eller manglende tilgængelighed af Platformen. Ovenstående forklaringer er ikke udtømmende og tjener kun som et eksempel på forhold, der under alle omstændigheder vil blive betragtet som en force majeure-situation.
  3. Så snart der opstår en force majeure-situation hos Parkos, vil Parkos hurtigst muligt rapportere dette på Platformen eller til Brugeren, medmindre dette ikke kan forventes af Parkos under de givne omstændigheder.

Klager

  1. Hvis en Bruger har spørgsmål eller klager over Tjenesterne, kan Brugeren kontakte Parkos' kundeservice. Klager over Tjenesterne skal rapporteres af Brugeren til Parkos umiddelbart efter, at klagen er opstået. Under straf af fortabelse af ret gælder følgende: For klager over en faktura gælder en klageperiode på to måneder efter tidspunktet for modtagelse af fakturaen. Dette betyder, at hvis Brugeren ikke indgiver en klage til Parkos inden for denne klageperiode, mister Brugeren retten til at indgive et krav til Parkos. Brugeren kan rapportere klager over misbrug af personoplysninger til Parkos, så længe Parkos behandler Brugerens personoplysninger, uden at det berører de rettigheder, som Brugeren er berettiget til i henhold til GDPR.
  2. Meddelelsen om en klage skal indeholde en så detaljeret beskrivelse af klagen som muligt sammen med eventuelle støttedokumenter (såsom Reservationsoplysningerne) og reservationsnummeret.
  3. For klager over opfyldelsen af Aftalen med Parkeringsudbyderen og/eller andre tjenester, der udføres af tredjeparter, skal Brugeren kontakte Parkeringsudbyderen eller tredjeparter direkte ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er angivet i bookingoplysningerne.
  4. Parkos kan hjælpe med kontakten mellem Brugeren og Parkeringsudbyderen/tredjeparter, men er ikke forpligtet til at gøre det, og det betyder ikke, at Parkos tager ansvar for Reservationen, Aftalen mellem Parkeringsudbyderen og Brugeren eller andre handlinger fra Parkeringsudbyderens side.
  5. En klage suspenderer ikke Brugerens betalingsforpligtelse.

Loyalitetsprogram

  1. Parkos har et loyalitetsprogram designet til bekendte, venner og familie, der ønsker at bruge Tjenesterne ("Vennerrabat"). Efter at have brugt Tjenesterne kan Brugeren optjene en kredit på 7,50 € for hver yderligere Bruger (bekendt, ven og/eller familiemedlem, der ønsker at bruge Tjenesterne), som booker på Platformen via det delte personlige link. Denne kredit kan bruges til en fremtidig booking på Platformen. Efter rejsen vil Brugeren, der delte linket, modtage kreditten til sin næste booking, mens Brugeren, som linket blev delt med, vil modtage 5% cashback på sin booking.
  2. Loyalitetsprogrammet kan bruges én gang pr. Reservation.
  3. Loyalitetsprogrammet er personligt, og rettigheder og forpligtelser kan ikke overdrages til tredjepart uden forudgående skriftligt samtykke fra Parkos.
  4. Parkos forbeholder sig ret til efter eget skøn at afvise eller afslutte deltagelse i Loyalitetsprogrammet i tilfælde af misbrug eller svigagtig adfærd.
  5. Parkos forbeholder sig ret til at justere rabatsatsen eller afslutte Loyalitetsprogrammet permanent. I tilfælde af ændringer eller ophør af Loyalitetsprogrammet vil Parkos informere Brugeren i god tid via Platformen. I tilfælde af opsigelse af Loyalitetsprogrammet har Brugerne mulighed for at fortsætte med at bruge Loyalitetsprogrammet inden for en periode, der er fastsat af Parkos, hvorefter alle Brugerens rettigheder og alle Parkos' forpligtelser i denne henseende ophører.
  6. For spørgsmål om Loyalitetsprogrammet kan Brugerne besøge platformen eller kontakte Parkos' kundeservice.

Endelige bestemmelser

  1. Hvis en del af disse Generelle Vilkår og Betingelser viser sig at være ugyldige, forbliver de øvrige dele af disse Generelle Vilkår og Betingelser gyldige. Den ugyldige eller ikke-håndhævelige bestemmelse skal erstattes af en gyldig og håndhævelig bestemmelse, der kommer tættest på hensigten med den ugyldige eller ikke-håndhævelige bestemmelse.
  2. Disse Generelle Vilkår og Betingelser forbliver i kraft, hvis Parkos ændrer navn, juridisk form eller ejerskab.
  3. Brugeren kan ikke overdrage rettigheder, der følger af disse Generelle Vilkår og Betingelser, til andre parter uden forudgående skriftligt samtykke fra Parkos.
  4. Disse generelle vilkår og betingelser kan udarbejdes på dansk såvel som på andre sprog. I tilfælde af uenighed om indholdet eller omfanget af disse Generelle Vilkår og Betingelser, har den hollandske tekst forrang.

Gældende lov og bilæggelse af tvister

  1. Ethvert juridisk forhold mellem Brugeren og Parkos er underlagt hollandsk lov. Brugere, der er etableret i Europa, kan også henholde sig til national forbrugerlovgivning.
  2. Anvendelsen af Wienerkonventionen er udtrykkeligt udelukket.
  3. Enhver tvist, der måtte opstå som følge af eller i forbindelse med udførelsen af Tjenesterne, vil blive forelagt den kompetente domstol i den Nordhollandske Distriktsdomstol. Brugeren, der er baseret i Europa, har ret til at anlægge sag ved den kompetente domstol på brugerens bopæl.